Bay of Islands - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Agnes Wille - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Agnes Wille - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Aggiefaraway

Blijf op de hoogte en volg Agnes

13 December 2011 | Nieuw Zeeland, Pahia

Hi di ho! Daar ben ik dan weer. Inmiddels alweer 3 dagen verder en het lijkt al wel een week, al zoveel gedaan en gezien. Het enige minpuntje is dat het weer echt heel slecht is. We hebben eigenlijk alleen nog maar regen gehad met wind en zo'n 18 graden... niet echt bikini-weer dus, MAAR, mij hoor je niet klagen hoor. Zelfs met regen vind ik het al erg mooi hier dus kun je nagaan. Nu de tweede dag in the Bay of Islands, in het plaatsje Pahia. Gisteren ondanks het weer toch de Cream Trip geboekt, een dag met de boot langs de eilandjes hier samen met Ria, Mayke en Renske. De fleecetrui aan en daarover heen m'n regenjack + een reispilletje ingenomen want het was een ruige tocht :-) EN... we hebben dolfijnen gezien, kwamen vlakbij de boot dus Mayke helemaal door het dolle en in haar bikini (jaja, een pak schrikt ze af blijkbaar) in het koude zeewater. Daar lag ze dan samen met andere bikkels hangend in een net naast de boot en maar achter die dolfijnen aan. En die dolfijnen dachten: toedeledoki, wij hebben er geen zin in vandaag. Dus die waren het ene moment ad ene kant vd boot en de boot snel draaien met de mensen in het net, dan weer ad andere kant vd boot, haha, echt hilarisch. Ik vond het echt entertainment en ik had het al fris met m'n 3 lagen kleding aan in de wind dus respect voor Mayke! Maar uiteindelijk heeft ze dus nog niet met ze gezwommen maar er komt zeker een 2e kans tijdens de reis.
Vandaag voor het eerst een hike gedaan naar de Haruru waterval, over een pad door een Mangrove bos, heel mooi! Je doet gewoon uren (!) over een paar kilometers. Terug zijn we maar gaan liften, binnen no time zaten we heerlijk achterin bij een australisch stel. Terug in Pahia een heerlijk ijsje, hoki poki, echt nieuw zeelands en heerlijk. Renske, waar ik ook veel mee op trek is de jongste uit de groep. Een technisch ingenieur van 26 die al 3 maanden in Auckland heeft stage gelopen in een ziekenhuis en dus al veel weet over dingen hier. Heel fijn en makkelijk. Het eten en drinken is hier erg goed, ze hebben van alles, ik heb al thais gegeten en lekkere salades (jaja, moet nog steeds een beetje aan m'n darmen denken). Het geld vliegt er uit, beetje opletten dus. Haal voor 's ochtends vaak bekertje yoghurt in supermarkt met wat muesli en we delen soms wat brood met aantal mensen uit groep. En de groep is leuk, heb wel meer klik met de vrouwen dan de mannen tot nu toe maar we zijn pas 3 dagen onderweg. Morgen hebben we weer een lange reisdag voor de boeg. De reisdagen zijn lang, hele dag in busje, wel met aantal stops. Tussendoor hebben we genoeg vrijheid en blijven we altijd wel een dag ergens dus dat is heerlijk. Morgen om 07.15 uur vertrekken we naar Rotorua en gaan we 's avonds naar een Maori show met een traditionele Hangi diner.

Lieve collega's: Veel plezier bij de Kerstborrel vandaag hè, moest er toevallig aan denken maar mis jullie nog niet hoor :-)) En Roselle, ik hou vooral m'n uitgaven bij in het reisdagboekje, superhandig dus nog bedankt!
Sil of Rob: Zouden jullie via de Telfort site mijn voicemail uit willen schakelen. Ik dacht dat dat via mijn telefoon kon maar dat moet via de site. Ik weet mijn wachtwoord zo niet van telfort, dat hangt onderaan mijn beeldscherm thuis, anders moet je Agnes even bellen of zij het wachtwoord even door geeft aan jullie.


  • 13 December 2011 - 05:56

    Bernies En Maarten:

    Nou Aggie, klinkt goed allemaal. Leuk om je avonturen te lezen. Veel plezier verder en een dikke knuffel.

  • 13 December 2011 - 06:47

    Corné:

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. En je laat je door het mindere weer niet uit het veld slaan. That's the spirit!
    Blijf genieten! Maar dat is aan jou wel toevertrouwd.
    Corné

  • 13 December 2011 - 10:00

    Martini:

    Wat een leuk verslag heb je geschreven. Het klinkt allemaal fantastisch, vooral die dolfijnen!!
    Lekker verder genieten!

  • 13 December 2011 - 10:45

    Harriet:

    Rotorua is leuk, je moet absoluut de black water rafting gaan doen! Maar jullie vermaken je prima zo te lezen. Benieuwd of je morgenavond een Maori-krijger aan de haak gaat slaan ;-)

  • 13 December 2011 - 17:24

    Eva:

    Nee, ik ben niet jaloers verder, hoe kom je erbij!! :) Geniet ervan!!!

  • 14 December 2011 - 15:35

    Ard:

    Hey Aggie, leuk om je reis te volgen en grrrr. waarom heb je me niet meegevraagd?

  • 14 December 2011 - 16:27

    Agnes:

    Als Sil of Rob mij willen bellen voor het wachtwoord, mijn nummer is 06-15223588, ik kan het wachtwoord ook even smsen..

  • 14 December 2011 - 18:38

    Rob & Silly:

    Hoi schoonzussie, nou zo te zien vermaak je je prima en die reactie van Harriet lijkt me ook wel leuk dat jij een Maori krijger als zwager voor mij gaat uitzoeken.
    Wij zullen Agnes vanavond wel even bellen voor je pincode, moeten we dan gelijk wat geld op je rekening storten want als ik het zo lees houd je het geen 23 vol of je moet zo'n lekkere schaaphoeder aan de haak slaan waar we het over hebben gehad.

    Groetjes van ons en geniet ze daar.

    Rob & Silly

    Ps, we houden pa en ma op de hoogte.

  • 14 December 2011 - 19:32

    Rob:

    Hoi Aggie, even een vraag over teleford, we hebben van Agnes je wachtwoord gekregen alleen wat is je gebruikersnaam, telefoonnummer accepteerd die niet.
    Stuur anders even een sms met deze gegevens zodat we dit kunnen aanpassen en anders heeft de hele wereld je wachtwoord en je pincode.
    Sturen ook wel even een sms.

    Gr. Silly

  • 23 December 2011 - 10:03

    Margreet:

    Wat een avonturen, vergeet in Queenstown niet te para(?)gliden, je weetwel van de berg aflopen met een parachute boven je, dat is schitterend! vooral met een leuke man achter je natuurlijk. Een sportief 2012 toegewenst van Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Pahia

Een verre reis met Sawadee

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2012

The Week After

04 Januari 2012

Nog even genieten!

02 Januari 2012

Nieuwjaarsduik in Pacific Ocean!

30 December 2011

Milford Sound en RouteBurn Walk

28 December 2011

whaaaa... HANGGLIDEN IN QUEENSTOWN
Agnes

Bijna het hele jaar doorgewerkt om nu te gaan overwinteren aan de andere kant van de wereld :-) Erg veel zin in!

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 19373

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 06 Januari 2012

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: