Milford Sound en RouteBurn Walk - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes Wille - WaarBenJij.nu Milford Sound en RouteBurn Walk - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes Wille - WaarBenJij.nu

Milford Sound en RouteBurn Walk

Door: Aggiefaraway

Blijf op de hoogte en volg Agnes

30 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is niet te geloven maar deze avondvlinder stond vanmorgen alweer om 6 uur vrijwillig onder de douche. Dat wil zeggen: om kwart voor 7 weer paraat staan bij de bus. Het is lang geleden dat ik uit heb kunnen slapen en dat betekent ook dat ik om 23.00 uur 's avonds helemaal munt ben dus wild stappen zit er nooit in. Ik zie dus meer mooie bomen dan mooie kiwi's hier, oftewel Nieuw Zeelanders met wasbordjes :-) Maar goed, dat stappen haal ik in Zwollywood wel weer in. Het is echt een geweldige reis en een erg leuke groep. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik dit allemaal mee maak en dat het nog steeds ontzettend mooi weer is en dat ik nog nergens last van heb. Een beetje van m'n oren want het is echt een en al bergen hier dus veel drukverschil. Verder blijf je hier echt foto's maken, het is echt ongelooflijk, zo groen alles en prachtige uitzichten. Vandaag eerst een paar uur in de bus en daarna een mooie boottocht gemaakt door Fiordland park. Het regent daar ong. 265 dagen per jaar en vandaag... een strak blauwe hemel dus echt een cadeautje. Daarna op de terugweg voor de liefhebbers een gedeelte van de RouteBurn Walk. Een stijging van ong. 500 mtr. naar bijna 1000 mtr. hoogte. Geschatte tijd ong. 1,5 uur. Dus 1,5 uur alleen maar vrij steil omhoog over een pad met veel stenen, ik dacht: ik zie wel hoever ik kom. Na een kwartier had ik al zoiets van: Is dit leuk? ahum... maar streber als ik ben ben ik wel doorgelopen en was ik na een uur boven. Wat een uitzicht, grandioos! Helaas kan ik nu geen foto's plaatsen want die zijn weer de moeite waard, o.a. eentje van mij, springend in de lucht, blij dat ik het gehaald heb! Morgen is het dan Ouejaarsdag, heel erg raar hoor. Helemaal niet het idee dat het bijna Oud en Nieuw is, zo druk met andere dingen en je hoort hier natuurlijk ook geen vuurwerk en het is gewoon nog steeds zonnig :-) Errug fijn! We vertrekken morgen naar de Catlins en op Ouejaarsavond gaan wij eerst naar Nugget Point voor een wandeling naar de Lighthouse en gaan we op zoek naar de schuwe geeloogpinguins Hohio, de zeldzaamste pinguins ter wereld. Ben heel benieuwd en daarna HAPPY NEW YEAR!!!! Met de groep maken we er een mooi feest van, we gaan lekker uit ons dak, dat weet ik zeker. Wij zijn natuurlijk de eersten hier die 2012 in gaan maar voor iedereen alvast een GEWELDIG en SPETTEREND NIEUWJAAR :-) :-)

  • 30 December 2011 - 09:46

    Harriet:

    Jullie hadden op het Noordereiland al genoeg regen gehad!
    Maak er een knallend uiteinde van en tot volgend jaar xx

  • 30 December 2011 - 11:10

    Corné:

    Met een béétje fantasie kun je ons vuurwerk wel zien :)
    Ook jij een fijne jaarwisseling, al zul je dat op een ander moment beleven als wij.

  • 30 December 2011 - 11:36

    Hans:

    Heel fijne oudejaarsavond en een super 2012! (leuke foto's!)

  • 30 December 2011 - 12:00

    Saraï En Dees:

    Hai lieverd, een mooi Oud en Nieuw gewenst... volgend jaar vieren we het gewoon weer hier hoor!!! Geniet nog ff van je laatste weekje en dan sluiten we je weer in de armen, volgend jaar :-)) Dikke kusknuf XXX

  • 30 December 2011 - 12:07

    R&S:

    vrijdag 30-12 13:00
    Jaaa, bij jullie is t al oudjaarsdag nu, grappig! wij hebben het gevoel ook niet hoor van oud-en nieuw dus je kunt veeeeel beter daar zitten ;-) het is hier extreem warm en nat. En wat beteft die pinguins, je doet gewoon een zwartwitpakje aan en gele bril op dan denken ze dat je er ook 1 van hun bent en komen ze vanzelf naar je toe, let maar op! camera paraat zeg ik, hihihi Heeeerlijke, knallende, warme !,gezellige en superflitsende NewYears Eve en doe de groep de groetjes! XOXO, R&S

  • 30 December 2011 - 14:09

    Margreet:

    He Agnes, zo te zien heb je een hele leuke tijd daar, het lijkt me ook geweldig! was hanggliden een voorproefje voor het bungyjumpen?
    net van de eerste oliebol genoten en wens je een heel gelukkig 2012 toe en genietze!

  • 30 December 2011 - 15:40

    Monique:

    Happy 2012! X

  • 30 December 2011 - 17:06

    Roeland:

    Jullie daar alvast een goede jaarswisseling en voor al een gelukkig 2012 gewenst, maak er wat moois van daar en hier.

  • 04 Januari 2012 - 09:29

    Monic:

    Hey Agnes, ff een snel berichtje want je snapt dat ik vèèèèèl te druk ben, haha! Leuk om je reis zo wat te kunnen volgen, en super dat je het zo naar je zin hebt. Ik wens je een fantastisch nieuw jaar toe, je hebt een goed begin gemaakt en ik zou zeggen; ga zo door!
    Liefs, Monic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Een verre reis met Sawadee

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2012

The Week After

04 Januari 2012

Nog even genieten!

02 Januari 2012

Nieuwjaarsduik in Pacific Ocean!

30 December 2011

Milford Sound en RouteBurn Walk

28 December 2011

whaaaa... HANGGLIDEN IN QUEENSTOWN
Agnes

Bijna het hele jaar doorgewerkt om nu te gaan overwinteren aan de andere kant van de wereld :-) Erg veel zin in!

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 19389

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 06 Januari 2012

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: