van Marlborough Sounds naar Abel Tasman NP - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes Wille - WaarBenJij.nu van Marlborough Sounds naar Abel Tasman NP - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes Wille - WaarBenJij.nu

van Marlborough Sounds naar Abel Tasman NP

Door: Aggiefaraway

Blijf op de hoogte en volg Agnes

23 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hi Everybody :-)
Hoewel ik deze reisverslagen vooral ook voor mezelf maak, vind ik het erg leuk om jullie reacties te blijven lezen dus Thanx daarvoor!!
De reis met de 2 vliegtuigjes vanaf het Noorder- naar het Zuidereiland was leuk, gelukkig niet al te veel turbulentie anders was ik er kotsend uitgekomen, haha... Op het Zuidereiland aangekomen met de bus naar een haventje in Picton en daar de boot naar Marlborough Sounds. Twee nachten bij Ron en Gerry in hun Wilderness Park. Afgesloten van de bewoonde wereld en je kunt er alleen per boot komen. Het was dan ook niet erg luxe maar wel weer een belevenis. En wat een SUPER mooi weer jongens, echt, helemaal geweldig! De volgende dag een pittige wandeling van ruim 2 uur naar punt vh eiland, veel omhoog en omlaag en lekker warm, maar dan uitkomen op een verlaten strandje en daar uit de wind lekker liggen. De weg terug verkeerd gelopen dus moesten we een berg over, maar inmiddels een makkie voor deze berggeit, ahum... Twee avonden werd er voor ons gekookt, er is verder helemaal, maar dan ook helemaal niets verder op dat eiland dus met z'n allen in een grote woonkamer met veranda en uitzicht op zee, gegeten. En dan de volgende dag vertrek met, uiteraard de boot, terug naar Picton waar ons nieuwe busje en Dirk, de Vlaamse buschauffeur op ons stonden te wachten. Heel even tijd om boodschappen te doen in Picton en daarna door voor een lange busrit (veel geslinger door de bergen) naar Motueka, op steenworp afstand van het Abel Tasman National Park. Daar na een lange dag weer even wat eten in het dorpje en om een uur of 11 naar bed want weer vroeg op om te gaan kajakken in het park. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lange dagen vind en soms heel vermoeiend. Vaak vroeg op, voor 7 uur! en dat is heeeel vroeg voor mij! Maar goed, je ziet en doet dan ook wel heel veel. Kajakken dus vandaag, ik dacht, gewoon rustig een beetje peddelen op riviertjes door het park, ahum... eerst kregen we een 'briefing' van een uur en ik kreeg het al wat benauwder want ik heb nog nooit in zo'n ding gezeten. Maar samen met Ria gingen we er voor en wat bleek, we gingen kajakken op zee, de Tasman Sea. Een hele uitdaging moet ik zeggen en na ruim een uur dacht ik: ik moet toch vaker naar de sportschool, maar toen aangelegd bij weer een prachtig strandje, uiteraard bikini aan en de zee in en heeerlijk gelegen en gezwommen. Water is te doen qua temperatuur en het is super lekker weer, ik smeer me goed in dus ben nog niet verbrand, in tegenstelling tot andere mensen. We gaan zo barbequen met de hele groep :-)

  • 23 December 2011 - 07:47

    Maarten En Bernies:

    hey Aggie,
    mooie verhalen om te lezen. En zo moet het zijn; zon, zee, strand, bbq, activiteiten. Top!
    Ik hoop alleen wel dat het bij jullie niet geschud heeft.
    Veel liefs en knuffels van ons

  • 23 December 2011 - 08:37

    Corné:

    Het is wel erg leuk om je belevenissen te kunnen volgen op deze manier. Ik lees ze dan ook graag.
    Mocht je volgende verslag komen na of tijdens de kerstdagen, dan wens ik je alvast Merry Xmas!

  • 23 December 2011 - 09:52

    Michel De Leeuw:

    Hoi Agnes. Super leuk om je reisverslagen te lezen. Enorm leuke vakantie heb je, Roeline en ik zijn jaloers! Veel plezier nog!

  • 23 December 2011 - 10:00

    R&S:

    Ik begrijp dat de zon is aangekomen, heel goed, helemaal volgens afspraak ;-) Nu is het nageneog perfect! Het is hier nu 10.50 vrijdagmorgen en er lag een briefje klaar van Rob over de aardbeving (in Christchurch) en hij maakte zich meteen zorgen omdat hij niet weet waar je zit maar je zit er gelukkig een eindje vandaan, pfieuw! Misschien heb je het nog niets eens meegekregen. Heb je mijn gekke sms nog gehad? hihii Mijn jaarfeest was leuk en zelfs Jan Smit kwam nog even wat nummers zingen...Kerst vieren we weer bij ons met de oudertjes (nee, ik ga niet koken) lekker gourmetten. Het weer is duf, zacht voor de tijd vh jaar (10gr) en regen...geen witte kerst dus. Nou sissie, geniet maar lekker door. Ik heb je verslagen uitgeprint en aan pa&ma gegeven, die vinden het ook prachtig! dus ook van hen een heeele dikke kus&knuffel.
    R&S

  • 23 December 2011 - 10:19

    Nieske:

    He Aggie,leuk en wat fijn dat het nu mooi weer is. Wij werken ons hier te pletter ha ha. Geniet ervan en hele fijne kerstdagen en een geweldig 2012

  • 23 December 2011 - 11:25

    Mieke:

    Hoi collega
    Je zou ons bijna vergeten tijdens deze reis, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Wij denken dagelijks aan je met alles wat we voor je moeten oplossen, maar ik kan me voorstellen dat dat jou helemaal NIETS interesseert. Kan ik helemaal inkomen hoor.Fijn dat je nu een beetje zon hebt en ook kunt wennen aan een ritme van vroeg opstaan! Pffffff 7.00 uur 's ochtends al. Je weet hoe ik daarover denk!
    Geniet lekker en wees je ervan bewust dat je veel eerder dan wij in 2012 aanbeland bent!
    Knuffel!

  • 23 December 2011 - 12:41

    Marlies:

    Hey agnes,
    Leuke verhalen schrijf je, ik zie het zo voor me!
    En leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er nog lekker van.

    Alvast een hele goede jaarwisseling gewenst daar!!!

  • 23 December 2011 - 13:20

    Mirjam En Renee:

    Top Ag, klinkt goed! Kus ons

  • 23 December 2011 - 14:13

    Dees En Saraï:

    Hai liefke... het was weer schudden daar down under... maar gelukkig zit je niet op die plek nu... Wij gaan zo lekker naar de Brij... Kerstborrelen..
    Dikke kus XXXX

  • 23 December 2011 - 18:20

    Pien:

    Wat ziet dat er heerlijk uit allemaal Aggie! Net een sport- Billie als ik het zo lees.
    Over Billies gesproken; ook mooie mannen daar?
    Geniet nog lekker daar meid, en ook alvast bijzondere en fijne kerstdagen daar.

  • 23 December 2011 - 19:14

    Monique :

    Klinkt goed. Fijne kerstdagen! Ik hoop dat je ook een keer mag uitslapen. ;-).
    Wij nu vakantie! Lekker. Dikke x

  • 24 December 2011 - 16:41

    Bernies En Maarten:

    lieve Agnes, aangezien jij 12 uur verder leeft, willen wij jou heeeeele fijne kerstdagen toewensen. Veel kerstknuffels vanuit Zwolle Zuid, ook van Iris en Roos

  • 25 December 2011 - 10:01

    Hans:

    Hee Agnes. Het is inderdaad te hopen dat het rustig is gebleven daar waar je nu zit. Je beleeft verder genoeg lees ik! Klinkt goed allemaal. Fijne feestdagen!

  • 25 December 2011 - 14:49

    Pa En Ma :

    Lieve Agnes,

    Ik durf zelf niet te tikken dus laat ik het thelma doen. We zitten nu bij Rob en Sil en hebben net je verslag gelezen. We vinden het erg leuk en hopen dat je mooi weer blijjft houden. Pa is aan je auto begonnen en hoopt dat je nog wat geld overhoudt.
    Veel plezier en kusjes van Pa en Ma.

  • 25 December 2011 - 14:49

    Pa En Ma :

    Lieve Agnes,

    Ik durf zelf niet te tikken dus laat ik het thelma doen. We zitten nu bij Rob en Sil en hebben net je verslag gelezen. We vinden het erg leuk en hopen dat je mooi weer blijjft houden. Pa is aan je auto begonnen en hoopt dat je nog wat geld overhoudt.
    Veel plezier en kusjes van Pa en Ma.

  • 25 December 2011 - 14:53

    Rob:

    Sorry Aggie, de moedertjes zitten aan de advocaat dus hebben 2 x op verzenden gedrukt....

    Veel plezier daar en de groetjes van je allerliefste zwagertje..

  • 25 December 2011 - 19:33

    Agnes Wille:

    HOHOHO !!! Hoi lieffie, even een gezellige kerstfoto uit Elburg...dit mis je nu toevallig dan maar! hihihi maar we missen jou echt wel hoor...we gaan zo Catan spelen en ook hier zullen we je "enthousiasme" gaan missen ;-) Heeeele fijne kerst nog...dikke kisses and hugs...de Kuijpertjes en de Wille's

  • 27 December 2011 - 10:39

    Marjèn:

    Mooie plaatjes!! Ik zit nu hier heel alleen te zijn op de VCZ, maar zit er voor een goed doel: namelijk een nieuwe vloer: tapijt is er al uit en nu weer opbouwen. Volgens mij vliegen de weken voorbij of niet? Je doet leuke dingen en daar kan je straks heerlijk op terug kijken. Geniet ervan!! Liefs Marjèn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Een verre reis met Sawadee

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2012

The Week After

04 Januari 2012

Nog even genieten!

02 Januari 2012

Nieuwjaarsduik in Pacific Ocean!

30 December 2011

Milford Sound en RouteBurn Walk

28 December 2011

whaaaa... HANGGLIDEN IN QUEENSTOWN
Agnes

Bijna het hele jaar doorgewerkt om nu te gaan overwinteren aan de andere kant van de wereld :-) Erg veel zin in!

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 19391

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 06 Januari 2012

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: