van deTongariro Crossing naar Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes Wille - WaarBenJij.nu van deTongariro Crossing naar Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Agnes Wille - WaarBenJij.nu

van deTongariro Crossing naar Wellington

Door: Aggiefaraway

Blijf op de hoogte en volg Agnes

19 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Daar gingen we dan.. op weg naar Tongariro National Park voor de zware crossing waarover een aantal groepsleden vanaf het begin al niet uitgesproken raakten. De bus in rep en roer over een 6 tot 8 uur durende, pittige bergwandeling,ahum.. Mijn max is zo'n beetje 3 uur lopen in NL dus ik twijfelde even omdat ik erg hou van afzien, haha, niet dus.. dit watje besloot al snel maar lekker relaxed in 'the cabin' achter te blijven en in de omgeving te gaan wandelen. De hele groep leek verder de uitdaging wel aan te willen gaan maar op de ochtend van vertrek werd er erg slecht weer voorspeld, zware regen, wind en kou dus ook Ria besloot om niet mee te gaan. Dus watje Willy (mijn achternaam in 't Engels,hihi)ging samen met Ria ruim 2 uur wandelen, ook in de stromende regen, heel mooi en uitdaging genoeg, kwamen zeiknat aan, zelfs mijn regenjas moest in de droger. In dit Nationale Park, in the middle of nowhere maar wel een fantastisch uitzicht, deelde ik samen met Renske een huisje. Renske kwam ah eind vd middag helemaal gebroken aan en loopt nog steeds een beetje mank en ook Mayke heeft veel last van d'r achilles na de crossing. Ze hebben bijna niets kunnen zien bovenaan door de mist dus ik ben heel blij dat ik niet mee ben gegaan.
Van the middle of nowhere naar de hoofdstad van NZ: Wellington. Een erg mooie en leuke stad. Vandaag allerlei dingen in stad bekeken, waaronder het mooiste museum van de stad. Ik ben eigenlijk niet zo van de musea maar dit was echt de moeite waard moet ik zeggen. En daarbij is het maar goed ook, want de shopverleidingen zijn hier Errug groot en mijn koffer zit al vol en een beeeetje rustig aan doen met de centjes ;-) We hebben iets meer zon, wel een erg koude wind maar liever dat dan regen. Vanavond gaan we met een heel stel Japans eten, uit eten gaan is hier relatief goedkoper dan in NL. Je hebt hier voor tussen de 12 en 15 euro een lekker hoofdmenu en de rest koop ik mijn ontbijt en lunch vaak in supermarkt. En heeerlijke koffietentjes zijn hier. Morgen vertrekken we al heel vroeg, 06.45 uur naar het vliegveld en vliegen we in kleine vliegtuigjes naar het Zuidereiland. Lijkt me erg gaaf in zo'n vliegtuigje :-) Daarna met de boot naar the middle of nowhere, op bezoek bij Ron and Jerry. We zitten als enige gasten bij hen in hun guesthouse.

  • 19 December 2011 - 06:29

    Maarten:

    Hey Aggiefaraway,

    leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Goed genieten. Ron en Jerry? IJs eten?....
    Groeten, Maarten

  • 19 December 2011 - 09:06

    Corné:

    Wow. Het is wél een beleving zeg.
    Met het weertype dat je daar hebt kan ik je echt geen watje noemen.
    Keep up the good spirit!


  • 19 December 2011 - 09:28

    Martini:

    Super hoor zo'n reis! En goed van je dat je besloot niet mee te gaan met de groep. Gewoon genieten van de dingen die je echt wilt doen!

  • 19 December 2011 - 10:11

    Roeland:

    Hoi Agnes wat leuk om te lezen hoe het daar is, vanavond zal ik in het Onthaastcafe iedereen je belevenissen vertellen tijdens het kerstdiner.
    Groetjes uit Zwolle

  • 19 December 2011 - 11:34

    Harriet:

    Ik vind 2 uur wandelen in de regen ook al aardig bikkelen hoor!

    Heeft Jerry Ben ingeruild voor Ron? ;-) Zit die guesthouse bij de Abel Tasman of gaan jullie daar niet wandelen?

    Hier schijnt het zonnetje nu (eventjes) dus ik zal hem doorstellen naar het zuidereiland voor jullie.

    Alweer 2 weken onderweg....het gaat snel!

  • 19 December 2011 - 14:44

    Ronald:

    Mooie avontuur tot nu toe, ik hoop dat het weer mee werkt. Veel plezier nog en ben al nieuwsgierig naar de verhalen. Groeten Ronald

  • 19 December 2011 - 17:39

    R&S:

    moeten we al geld overmaken? hihihi
    nu 2 weken onderweg maar het lijkt alsof je al maanden weg bent (lees; we missen je heel erg!!) foto's is blijkbaar gelukt om te uploaden, we kunnen ze alleen niet groter zien (??) Ik begrijp dat de zon is gearriveerd en ik heb afgesproken dat hij pas over 2 weken weg mag gaan :-)
    Heeeeele dikke koes en knuffel, R&S

  • 19 December 2011 - 19:57

    Monique:

    Hallo lieverd,
    Lekkere koffietentjes, uit eten, beter weer; klinkt wederom goed. Ben erg blij dat je het naar je zin hebt en lekker doet waar je zin in hebt (geen verplichte wandelingen). Ik duim ook voor het zonnetje.
    Het blijft leuk om je te lezen, als je in nederland bent (over 18 dagen alweer) houden we dat er in. ;-)
    Dikke x. Ik werk nog een weekje en dan tussen kerst en jaarwisseling vrij. Hier verder oke.

  • 23 December 2011 - 14:01

    Thelma En Jan:

    Hallo Aggi, Leuk om je verhalen te lezen. Best een groot avontuur.Nog leuke mannen tegengekomen? Hi, hi.Of ben je zo versleten dat je ze niet meer ziet staan. Meid, veel plezier en geniet er van.

    Thelma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Een verre reis met Sawadee

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2012

The Week After

04 Januari 2012

Nog even genieten!

02 Januari 2012

Nieuwjaarsduik in Pacific Ocean!

30 December 2011

Milford Sound en RouteBurn Walk

28 December 2011

whaaaa... HANGGLIDEN IN QUEENSTOWN
Agnes

Bijna het hele jaar doorgewerkt om nu te gaan overwinteren aan de andere kant van de wereld :-) Erg veel zin in!

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 19379

Voorgaande reizen:

08 December 2011 - 06 Januari 2012

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: